29 Ağustos 2014 Cuma

Böğürtlen Meyvesinin Faydaları

Merhabalar. :) Haydi itiraf edelim, çoğumuz böğürtlen tüketmiyoruz değil mi? Oysa ne muhteşem bir tattır bu meyve.. Neyse ki Amasya'daki köyümüzde bol miktarda yetişiyorlar. Yazları yiyorum. Fazlasıyla da seviyorum. Bana soracak olursanız, en harika meyve tadı, böğürtlene ait. Sizler için Amasya'daki böğürtlen çalılarımızı görüntülemeden dönmedim tabii ki. :)
  

Böğürtlenlerimiz yeni yeni olgunlaşıyordu ben Amasya'dayken. Haliyle büyük kısmı kızarmış, tek tük kararmış böğürtlenler gördüm. Kırmızılar çok ekşi ve çiğ, siyahlar ise olgun ve bal gibi desem yeridir. Haliyle koparacak siyah böğürtlen pek yoktu o an için. :)



Böğürtlenleri çekmiş iken, sağlık üzerindeki etkilerini de araştırdım. Sizlerle de bu etkileri paylaşacağım. Açıkçası beklentimin üzerinde etkilere sahip böğürtlenler. Köyümüzdeki kadınlar, bütün gün güneş ışığına maruz kalıyor fakat ciltleri uzmanların söylediği gibi, güneşten yıpranmış konumda değil. Aksine, yaşları hayli ilerlemiş olsa da yaşına göre çok az kırışıklığa sahipler. Sebebi böğürtlenmiş meğer! (Belki de orada organik olan, şehirde zehirli olan bütün herşey)



(Ah, iki adet kararmış böğürtlen buldum. Tahmin edeceğiniz gibi, tabii ki midemdeler.)

Dilerseniz bu baldan tatlı harika meyvenin yararlarına geçelim.


  • Kalorisi çok düşük olan bu meyvemizde, bir avuç dolusu böğürtlen yaklaşık 60 kalori ediyor. Tok tutmasının yanı sıra, diyet yapanlara özellikle önerilebilecek bir meyve
  • Yaşlanmaya karşı koruyucu bir etkiye sahip. Yaşlanma etkilerini azaltıcı bir yönde (İşte formül bu maddede gizli)
  • Kolesterol seviyesini azaltır
  • Yüksek oranda K vitamini içeriyor
  • Kanı temizliyor, kan basıncını düzenliyor
  • Göz rahatsızlıklarına iyi geliyor
  • Ağrı kesici bir etkisi mevcut
  • Tansiyonu dengede tutuyor
  • Bağışıklığı güçlendiriyor
  • Kanser karşıtı
  • C vitamini konusunda oldukça zengin
  • Sinir sistemini onarıyor
  • Şeker hastalığına karşı koruyucu bir etkiye sahip
  • Yaralara, yanıklara onarıcı etkisi var
  • Depresyona karşı koruyucu
  • Hafızayı güçlendiriyor
  • Solunum yollarına iyi geliyor

Bu harika meyveyi herkes tüketmeli! :)

4 yorum:

  1. Ay harika gorunuyorlar. Cok yemedigimiz dogru ama sevmedigimiz kismina katilmiyorum. Ben evime arada aliyorum cunku cok leke birakiyorlar her yere.malum 2.5yasindaki oglum cok pisleterek yer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, tam muzurluk çağında oğlunuz desenize :) Ne de tatlıdır şimdi, allah anne babasına bağışlasın. :) Evet, malesef böğürtlen çok çabuk leke yapıyor her yeri, dikkat etmek gerek bayağı..

      Sil
  2. harika bir yazı bu tebrik ederim :)

    YanıtlaSil

Bunlar Da İlginizi Çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...